.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
متن کامل نامه استعفای وزیر راه و شهرسازی منتشر شد؛
آخوندی خطاب به روحانی: با سیاست‌ جدید اقتصادی دولت امکان هماهنگی ندارم + تصویر استعفا
شمال نیوز : آخوندی در متن استعفا نامۀ خود نوشته است: « با سیاست حداکثری دخالت دولت در بازار و روش های سامان دهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود موجود کشور امکان هماهنگی ندارم.» ....

شمال نیوز: عباس آخوندی وزیر راه و شهر‌سازی متن استعفای خود را علنی و رسانه‌ای کرد. تاریخ این نامه 10 شهریور 1397 است و نشان می‌دهد در این مدت چند بار از رییس جمهوری خواسته از دولت خارج شود.

به گزارش شمال نیوز ، متن استعفای عباس آخوندی با استعفاهای رایج در این سال ها کاملا متفاوت است و خارج از کلیشه های مرسوم با صراحت نکاتی را دربارۀ چرایی تقاضای کناره گیری خود مطرح کرده و از این نظر می توان آن را شبیه استعفای سید محمد خاتمی از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در دولت اول سازندگی و در سال 1371 دانست.

او نیز به یک استعفای عادی بسنده نکرد و از شرایطی گفت که امکان ادامۀ کار را از او سلب می کرد و البته برای دولت هاشمی رفسنجانی یک نقطۀ ضعف، به حساب آمد ولی با متن استعفا یک سند ماندگار را در تحلیل رخدادهای سیاسی و فرهنگی بر جای گذاشت و استعفای آخوندی هم اگر چه به آن طول و تفصیل نیست اما اشارات مصرحی دارد.

آخوندی در متن استعفا نامۀ خود نوشته است: « با سیاست حداکثری دخالت دولت در بازار و روش های سامان دهی امور اقتصادی به لحاظ شرایط موجود موجود کشور امکان هماهنگی ندارم.» استعفای آخوندی از وزارت/ گزینه‌ای برای شهرداری تهران

وی اظهار امیدواری کرده رییس جمهوری وزیری همراه تر را برگزیند و استعفای خود را ناشی از نقض سه اصل – البته به دلیل الزامات تحریم- دانسته و این سه اصل را «پای بندی به قانون، احترام به حقوق مالکیت و اقتصاد بازار رقابتی» بر شمرده است.

هر چند عزم عباس آخوندی برای خروج از دولت جدی به نظر می رسد اما از سوی دیگر با این استعفا یک گزینۀ مناسب برای شورای شهر تهران خلق شده است.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.084 seconds.